Bałkański Tour Nubirki - tranzyt przez Serbię z podsumowaniem cz.6

Słów kilka o sobie: jestem NUBIRKA, srebrna, metaliczna, ot co.  Nubirka jaka jest każdy widzi. Wybitna, ponadczasowa, pełna mocy i dobrych prędkości. Co prawda mam swoje lata, ale co tam. 
W moim przypadku, to zaleta. Nikt i nic nie może się ze mną równać. 
O reszcie swych zalet nie wspomnę, mam nadzieję, że przekonaliście się o tym sami.

Bałkański Tour zaczął zbliżać się do końca. Pozostał jeszcze przejazd przez Serbię - kolejne bałkańskie państwo. Tym razem takie, które nie ma dostępu do Morza Adriatyckiego.



 Każda wyprawa kiedyś musi dobiec końca.

 Aby powrót nie był nudny, zawiozłam ich jeszcze w góry Tara, aby mogli sobie pojeździć serbską, zakręconą kolejką. Więcej o tym cudeńku na wąskich szynach w osobnej podróży: Mokra Góra - kolejka wywija ósemki  


granica serbsko - bośniacka w Górach Tara
A jakie mieli miny - gdy padniętych po całym dniu - dowiozłam wieczorem na nocleg do pseudo-zamku. Obawiali się, że na pustkowiu przez który jechaliśmy - będą po ciemku rozbijać namioty. A ja jechałam, jechałam, aż pokazałam im ten zameczek pośrodku kukurydzy. Nie powinno to dziwić, bo kukurydza to dominujący produkt uprawiany przez serbskich rolników. Na nasze szczęście był apartament: sypialnia - salon, w którym spokojnie przespało się czworo osób. Do tego w przystępnej cenie.  


Innym pomysłem na urozmaicenie tranzytu przez Serbie jest dłuższy postój w Belgradzie. Ale tym razem zwyciężyła chęć przejazdu kolejką przez Góry Tara.


To był prawie koniec moich przygód. Jedynie granica serbsko – węgierska nas przystopowała. Kolejka na wjazd do UE była na 2 - 3 godziny z dokładną kontrolą. Na pożegnanie zobaczyliśmy jak mój kultowy, bałkański krewniak – JUGO – przed samą odprawą wyzionął ducha.



W skrócie moja trasa wyglądała tak:

Lipownica- przejazd przez Budapeszt - Tušilović Chorwacja [nocleg] - Jeziora Plitvickie - Gračac [nocleg] - Szybenik - Seget Vranjica [noclegi i plaża] - Split - Medziugorie, Bośnia i Hercegovina [nocleg na kampingu] - Wodospady Kravica - Počitelj miasteczko z meczetem z XVI w i medresą: - Mostar – Blagaj: dom derwiszów nad Buną; podziemną rzeką [nocleg na kampingu] - Trebinje bazar - Dubrownik [góra Srd 412 mnpm] Chorwacja - Cavtat [noclegi i betonowa plaża] - Herceg Novi Czarnogóra - Risan rzymskie mozaiki - Perest wysepki – Dobrota - Bjelila na półwyspie Lustica [noclegi i ryba od rybaka] - plaża Radovici - Kotor - serpentyna nad Kotorem - Lovćen mauzoleum Piotra II Petrowicia-Niegosza: góra Jezerski vrh (1657 m n.p.m.) - Cetinje dawna stolica Czarnogóry - Budva - Sventi Stefan wysepka z hotelem - Bar [nocleg i plaża z dużymi kamieniami] - Stari Bar /wymarłe miasto/ - groblą przez Jezioro Szoderskie  - wąwóz rzeki Moraca - Bijelo Polje [nocleg] - Zlatarsko Jezero Serbia - Mokra Góra /kolejka wąskotorowa/ - okolice Koceljeva [nocleg w pseudo-zamku] - tranzyt przez Węgry i Słowację do Krosna.

Czas: od 24- 08- 2013  do 06 - 09 - 2013 roku.

Wcześniejsze etapu samochodowej wyprawy:
1. Gawęda o Chorwacji
2. Gawęda o Bośni i Hercegowinie
3. Gawęda o Republice Dubrownickiej
4. Gawęda o Bocce Kotorskiej
5. Gawęda o Montenegro 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Szlak Graniczny: Wetlina, Rabia Skała, Rawki

Z wizytą w Fatimie.

Wybrzeże Łotwy - pięknie i pusto.

Portugalskie azulejos - mozaikowy świat z przewagą bieli i błękitu

Ryga - z dachowym kotem i kogutem w tle.

Ermitaż - maksymalna dawka sztuki

Ateny - miasto filozofów i nie tylko